De binnenstad van Hattem verandert. Na de werkzaamheden aan de Markt en het Kerkplein gaat de gemeente Hattem aan de slag met de rest van de binnenstad: ‘fase 2’.
Je bent op woensdag 19 augustus van harte welkom in het stadhuis. “Wij ontvangen graag uw opmerkingen en tips op de schetsontwerpen”, aldus de uitnodiging van de gemeente Hattem.
“Belangrijke onderwerpen in fase 2 zijn het afkoppelen van het hemelwater, het vervangen van straatmeubilair en het ‘vergroenen’ van de binnenstad. Het project speelt zich af ónder en óp de stadsvloer. Hiermee zorgen we voor een aantrekkelijke, toekomstbestendige en toegankelijke openbare ruimte van de historische binnenstad voor bewoners,ondernemers en bezoekers.”
Kaders
Voor fase 2 is een uitgangspuntennotitie opgesteld waarin de belangrijke eisen en wensen voor het ontwerp van de openbare ruimte in de binnenstad staan. Samen met het zgn. Ambitiedocument en andere beleidsdocumenten vormen deze de kaders voor de inrichting van de openbare ruimte. Op dit moment is de gemeente bezig met het opstellen van de eerste schetsontwerpen en uitwerking van straten en stegen.
Schetsontwerpen
Op 19 augustus worden de eerste schetsontwerpen getoond. Deze zijn dus nog niet definitief. Jouw opmerkingen en tips op deze ontwerpen zijn erg welkom en de gemeente Hattem gaat graag met jou in gesprek over de ontwerpkeuzes.
Inloopmarkt
Op woensdag 19 augustus wordt in het stadhuis een inloopmarkt gehouden. Om voldoende afstand te kunnen houden zijn er middag- en avondinloopsessie van een uur. Deze inloopmomenten starten om 14:00 uur, 15.00 uur, 16.00 uur, 17.00 uur, 18.00 uur en 19.00 uur. Geef bij de verplichte aanmelding jouw voorkeurstijd aan. Na de aanmelding krijg je een email met de definitieve indeling. Tijdens jouw tijdvak wordt je bijgepraat over de de plannen en kun je al jouw vragen stellen en opmerkingen achterlaten.
Aanmelden
Via gemeente@hattem.nl kun je je aanmelden onder vermelding van ‘inloopavond herinrichting binnenstad 2e fase’. Je ontvangt van de gemeente Hattem een bevestiging per mail: “U leest hierin of wij aan uw voorkeurstijdvak hebben kunnen voldoen. Wij doen ons uiterste best om iedereen op het gewenste uur in te plannen. Lukt dit niet, dan krijgt u een voorstel voor een ander tijdvak. Het streven is om drukte te voorkomen en zo een veilige bijeenkomst te organiseren. Wij vragen u bij symptomen als hoesten, benauwdheid, verhoging of koorts thuis te blijven.”
Vervolg
De voorlopige ontwerpen worden op woensdag 16 september gepresenteerd. “Zo werken we samen stapsgewijs toe naar definitieve ontwerpen”, aldus de gemeente.
Voor vragen kun je mailen naar gemeente@hattem.nl.