Welke weggevers zorgen ervoor dat mensen je onthouden?

Partnerbijdrage Dit is een commerciële partnerbijdrage

Sta je op een beurs, congres of ander evenement? Dan wil je dat bezoekers je merk onthouden. Dit lijkt misschien lastig, maar het is makkelijker dan je denkt. Weggevers kunnen je hier namelijk bij helpen. Je hebt alleen nogal veel om uit te kiezen. Hierdoor kunnen wij ons voorstellen dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Daarom lichten we hier een aantal weggevers uit die ervoor zorgen dat mensen je onthouden.

Klassiekers
Weggevers worden al jarenlang gebruikt op evenementen. Hierdoor zijn er inmiddels flink wat klassiekers. Ben je zelf regelmatig op een beurs geweest? Grote kans dat je er wel een aantal op kunt noemen. Zo horen pennen, aanstekers en notitieboekjes behoren tot de klassiekers onder de weggevers. Deze items zijn zowel handig als betaalbaar. Kies bijvoorbeeld voor pennen met logo. Mensen onthouden je zo beter, want ze worden aan jou herinnerd als ze de pen gebruiken.

Duurzame en praktische giveaways
Steeds meer bedrijven besteden aandacht aan duurzaamheid. Geldt dit ook voor jouw bedrijf? Kies dan voor een weggever die dit benadrukt. Een eco-vriendelijke giveaway kan dan interessant zijn. Mensen zien zo dat duurzaamheid bij jouw bedrijf hoog in het vaandel staat. Kies niet alleen voor een duurzame weggever, maar ook voor een bruikbaar item. Een mok met logo is hier een goed voorbeeld van. Zo’n weggever is niet alleen praktisch, maar kan ook opnieuw gebruikt worden.

Originele weggevers
Hoewel klassieke weggevers vaak goed werken, wil je misschien een keer iets anders. Denk in dat geval eens aan een originele giveaway, zoals een klein spelletje of een kleine gadget. Dit kan in je voordeel werken, want ongewone items vallen vaak op tussen andere weggevers. Hierdoor onthouden mensen je vaak sneller dan wanneer je voor een klassiek item kiest. Sluit een originele weggever goed aan bij je merk? Dan is dit zeker een goede keuze.

Weggevers die passen bij je doelgroep
Bij het kiezen van een weggever laten veel bedrijven zich leiden door de prijs. Omdat je het item gratis weggeeft, mag het niet te veel kosten. Het is prima om hierop te letten, maar er zijn andere zaken die belangrijker zijn. Neem bijvoorbeeld je doelgroep. Kies je een goedkope weggever die niet bij je doelgroep past? Dan onthouden zij je waarschijnlijk niet. En als ze dit wel doen, is het misschien in negatieve zin. Richt jij je op een specifieke doelgroep? Kies dan het liefst voor een weggever die hier goed bij past.

Houd het subtiel
Less is more. Helaas houdt lang niet iedereen hier rekening mee bij het kiezen van een giveaway. Zo zien we soms grote of opvallende weggevers voorbij komen. Dit lijkt misschien slim, maar vaak is het tegenovergestelde het geval. Zo kan een weggever met een groot of schreeuwerig logo afschrikken. Houd het daarom subtiel. Het is prima dat je de naam en het logo van je bedrijf op de weggever drukt, maar zorg dat ze niet alle aandacht opeisen. Door het subtiel te houden, wordt een giveaway vaak langer bewaard en vaker gebruikt.

Partnerbijdrage Dit was een commerciële partnerbijdrage

Het laatste nieuws

Geslaagde Open Dag bij Kluscursus Annelies en Henrieke van Assen Fotografie

Op zaterdag 8 november vond een open dag plaats aan de Energiestraat 2-14 waar zowel Kluscursus Annelies als de Leica fotografie workshops van Henrieke...

‘Streektaaltreffen’ in Tapperij Teun, Wapenveld

Op zaterdag 22 november organiseert Cultuurplein Noord Veluwe in samenwerking met de Stichting Dialect Heerde Waopnveld samen een zogeheten streektaaltreffen in Tapperij Teun in...

Begroting waterschap ter inzage – kwijtschelding waterschapsbelasting mogelijk

Waterschap Vallei en Veluwe heeft de conceptbegroting 2026 gepubliceerd. Deze is online in te zien t/m 21 november. Op 24 november neemt het algemeen...

IJsselmagazine – 13 november

Omdat de makers van het IJsselmagazine een afspraak hebben om 12.00 uur presenteren zij vandaag maar één uur, van 10.00 tot 11.00 uur. Voor dat uur...

Gemeentenieuws Hattem

Wekelijks publiceert RTV Hattem de gemeentelijke informatierubriek. Deze week het nieuws van de week van 12 november HattemNieuws – van de nieuwsredactie Ontvang dagelijks het nieuws...

Wethouder Tjitske Siderius wil verder in Zwolle

Sinds 2022 is Siderius wethouder in Hattem. Op 7 oktober heeft ze meegedeeld te stoppen met haar wethouderschap na de gemeenteraadsverkiezingen in 2026. 'De...

Stichting Avondvierdaagse Hattem vindt nieuw bestuur

Na een oproep in de media heeft Stichting Comité Avondvierdaagse Hattem met succes een nieuw bestuur gevormd. De stichting is verheugd dat er na...

D66: Hattem blijft financieel kwetsbaar – ook in hoe ze inwoners betrekt bij besluitvorming

Voor D66 markeert de begroting die maandagavond 11 november tijdens de gemeenteraadsvergadering is vastgesteld 'het slotstuk van een raadsperiode waarin we veel hebben bereikt....

Fractie Borst hamert op betrokkenheid burgers en instanties

'De komende vier jaar zijn essentieel voor de toekomst van Hattem. We moeten laten zien, dat we het allemaal voor elkaar kunnen krijgen, zelf...

Ontwaakt-pepernoot maakt van jeugd muzikale duizendpoot

Zaterdag komt de Sint. Daarom kan er vanaf deze week zomaar een muzikant van Ontwaakt langskomen met Van Delft bakkersnootjes. Voor 4 euro per...

CDA’ers Juk en Klaassen maken plaats voor nieuwe generatie politici

Gemeenteraadsleden Teun Juk en Robert Klaassen van CDA Hattem stoppen na de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2026. Na elk bijna twaalf jaar politiek actief te...

RTV Hattem-tv: Nieuws uit Hattem en omgeving

Elke woensdag start om 9.00 uur een nieuw nieuwsbulletin van RTV Hattem-tv, te bekijken via o.a. uw televisie of onze RTV Hattem live-stream. In de...

HattemAgenda