Is de website van jouw bedrijf populair genoeg?

Partnerbijdrage Dit is een commerciële partnerbijdrage

Je hebt een bedrijf en dat wil je ook graag op het internet promoten. Dus investeer je in een mooie website waar je vol enthousiasme testen voor schrijft en mooie foto’s voor laat maken. Het kost een flinke hap uit je budget, maar dan heb je ook wat. Vol trots laat je de website zien aan familie en vrienden. En zowaar, het levert ook nog extra opdrachten of bestellingen op. Maar na verloop van tijd verslapt de aandacht. Je komt er ineens achter dat het al half maart is en op jouw homepage staat nog steeds ‘wij wensen u alle goeds voor het nieuwe jaar’. Oeps…

Een goede website is een actuele website
Het is heel belangrijk om je website actueel te houden. Niet alleen bezoekers valt het op als een website lang niet is geactualiseerd, ook zoekmachines zien het. En dat laatste zorgt ervoor dat jouw website steeds verder wegzakt in de lijst van zoekresultaten als iemand zoektermen invoert die relevant zijn voor jouw bedrijf. Op die manier doet je website niets meer voor de online marketing van je bedrijf. Dat dure hostingpakket waar je elke maand voor betaalt brengt op deze manier zijn geld bij lange na niet op. Het is dus tijd voor actie.

Actuele content
Het is heel belangrijk om regelmatig updates te plaatsen op je website. De term contentbeheer is je vast wel bekend. Een website die regelmatig wordt geüpdatet scoort veel beter bij de zoekmachines. Het kan lastig zijn om regelmatig nieuwe content te plaatsen. Als je producten verkoopt dan heb je wellicht niet elke paar weken nieuwe producten die je kunt toevoegen. En als je een hoveniersbedrijf hebt dan veranderen de diensten die je aanbiedt wellicht niet of nauwelijks. Maar je kunt wel degelijk nieuwe content op je website plaatsen. Dat doe je in de vorm van blogs. Die kunnen gaan over allerlei onderwerpen die te maken hebben met jouw werk. Een productbeschrijving, een verslag van een project dat je hebt gedaan, of een actueel onderwerp dat raakvlakken heeft met jouw werkgebied.

Zelf schrijven of uitbesteden
Niet iedereen schudt de blogs over zijn bedrijf of over relevante onderwerpen zomaar uit zijn mouw. Zeker niet als er ook nog bepaalde zoektermen in moeten worden verwerkt om de blogs aantrekkelijk te maken voor de vindbaarheid van de website. Je kunt hier een AI tool voor gebruiken, maar bedenk dat je lang niet de enige bent. Zoekmachines zijn ook niet van gisteren en herkennen teksten die door de computer zijn gegenereerd. Ze markeren ze als spam en weg is de kans op een hogere ranking in hun algoritme. Als schrijven niet jouw ding is, dan kun je hiervoor een content management bureau inschakelen zoals Crossphase. Zij doen indien nodig onderzoek naar de meest relevante zoekwoorden en verwerken die in blogs voor jouw website die wel doen wat ze moeten doen.

Partnerbijdrage Dit was een commerciële partnerbijdrage

Het laatste nieuws

Give Back Friday bij Elferink

Elferink Schoenen kiest opnieuw voor een bijzondere invulling van Black Friday. In plaats van koopjesjacht draait het tijdens Give Back Friday om geven. Na...

Juridische vraag over bestemmingsplan ‘t Veen van VLMH en Fractie Borst

Vorige week woensdag 19 november werd het bestemmingsplan ’t Veen opnieuw besproken in de gemeenteraad. Luisterend naar de vergadering kun je vaststellen dat het...

Sinterklaasfeest op de Van Heemstra voor alle! kinderen

Zaterdag 15 november is Sinterklaas en zijn pieten weer in het land aangekomen. Ook in Hattem werd de goedheiligman, ondanks het koude weer, warm...

Nieuws in beeld – Wiessenbergsche kolk

Deze foto ontving de nieuwsredactie van Gabe Greijdanus. 'Prachtige spiegeling op het water van de Wiessenbergsche kolk tijdens de zonsondergang op vrijdag 21 november.' Heeft...

‘Hattem is ook van ons’ – hoe veilig voelen Hattemers zich

Als journalist-in-opleiding bij RTV Hattem kreeg ik de vraag om een klein onderzoek te doen naar de veiligheid van vrouwen en meisjes in Hattem....

Gemeentesecretaris stopt per 01.01.2026

Per 1 januari stopt gemeentesecretaris Michel Mellink. In een persoonlijk reactie laat hij weten, dat het evenwicht tussen werk en privé steeds moeilijker te...

De Sint Andreas helpt kinderen steviger in hun schoenen te staan

De nieuwsredactie heeft naar aanleiding van de aanstaande radiouitzending Hattem Actueel Hattem is ook van ons, over geweld tegen meiden en vrouwen, de basisscholen...

Ontwaakt kijkt trots terug op najaarsconcert

Muziekvereniging Ontwaakt Hattem kijk terug op een warme, muzikale en feestelijke avond. Op zaterdag 22 november vond het jaarlijkse najaarsconcert plaats, dat dit jaar...

Brand in bijgebouwen Oude Kerkweg

Aan de Oude Kerkweg in Hattem is zaterdagavond 22 november brand uitgebroken in een schuur of bijgebouw in een achtertuin. Het vuur greep zo...

Vrijwilligersdag Hatto-Heim verwarmde clubgevoel

De vrijwilligersdag van SV Hatto-Heim op 22 november was een groot succes: sfeervol, drukbezocht en voor alle leeftijden. Er waren veel nieuwe aanmeldingen voor...

Hattem maakt kennis met ‘Attem

Op sportpark 't Achterveen heeft voetbalvereniging v.v. Hattem zaterdag 22 november haar nieuwe mascotte v.v. 'Attem gepresenteerd. Tijdens de training van de Welpjes, de...

Hattem erkent meerdere in Heerde

De wedstrijd in en tegen Heerde op 22 november was voor Hattem een mogelijkheid om in de ranglijst aansluiting te vinden bij de tegenstander....

HattemAgenda