Is de website van jouw bedrijf populair genoeg?

Partnerbijdrage Dit is een commerciële partnerbijdrage

Je hebt een bedrijf en dat wil je ook graag op het internet promoten. Dus investeer je in een mooie website waar je vol enthousiasme testen voor schrijft en mooie foto’s voor laat maken. Het kost een flinke hap uit je budget, maar dan heb je ook wat. Vol trots laat je de website zien aan familie en vrienden. En zowaar, het levert ook nog extra opdrachten of bestellingen op. Maar na verloop van tijd verslapt de aandacht. Je komt er ineens achter dat het al half maart is en op jouw homepage staat nog steeds ‘wij wensen u alle goeds voor het nieuwe jaar’. Oeps…

Een goede website is een actuele website
Het is heel belangrijk om je website actueel te houden. Niet alleen bezoekers valt het op als een website lang niet is geactualiseerd, ook zoekmachines zien het. En dat laatste zorgt ervoor dat jouw website steeds verder wegzakt in de lijst van zoekresultaten als iemand zoektermen invoert die relevant zijn voor jouw bedrijf. Op die manier doet je website niets meer voor de online marketing van je bedrijf. Dat dure hostingpakket waar je elke maand voor betaalt brengt op deze manier zijn geld bij lange na niet op. Het is dus tijd voor actie.

Actuele content
Het is heel belangrijk om regelmatig updates te plaatsen op je website. De term contentbeheer is je vast wel bekend. Een website die regelmatig wordt geüpdatet scoort veel beter bij de zoekmachines. Het kan lastig zijn om regelmatig nieuwe content te plaatsen. Als je producten verkoopt dan heb je wellicht niet elke paar weken nieuwe producten die je kunt toevoegen. En als je een hoveniersbedrijf hebt dan veranderen de diensten die je aanbiedt wellicht niet of nauwelijks. Maar je kunt wel degelijk nieuwe content op je website plaatsen. Dat doe je in de vorm van blogs. Die kunnen gaan over allerlei onderwerpen die te maken hebben met jouw werk. Een productbeschrijving, een verslag van een project dat je hebt gedaan, of een actueel onderwerp dat raakvlakken heeft met jouw werkgebied.

Zelf schrijven of uitbesteden
Niet iedereen schudt de blogs over zijn bedrijf of over relevante onderwerpen zomaar uit zijn mouw. Zeker niet als er ook nog bepaalde zoektermen in moeten worden verwerkt om de blogs aantrekkelijk te maken voor de vindbaarheid van de website. Je kunt hier een AI tool voor gebruiken, maar bedenk dat je lang niet de enige bent. Zoekmachines zijn ook niet van gisteren en herkennen teksten die door de computer zijn gegenereerd. Ze markeren ze als spam en weg is de kans op een hogere ranking in hun algoritme. Als schrijven niet jouw ding is, dan kun je hiervoor een content management bureau inschakelen zoals Crossphase. Zij doen indien nodig onderzoek naar de meest relevante zoekwoorden en verwerken die in blogs voor jouw website die wel doen wat ze moeten doen.

Partnerbijdrage Dit was een commerciële partnerbijdrage

Het laatste nieuws

RTV Hattem-tv: Nieuws uit Hattem en omgeving

Elke woensdag start om 9.00 uur een nieuw nieuwsbulletin van RTV Hattem-tv, te bekijken via o.a. uw televisie of onze RTV Hattem live-stream. In de...

IJsvereniging Hattem is voor alle Hattemers

Tegenwoordig verlopen de meeste winters zacht en nat. Volgens Weeronline heeft dit te maken met de opwarming van ons klimaat. Deze eeuw zijn zo’n...

Nieuwe commissieleden HattemCentraal

Op maandag 15 december werden twee nieuwe commissieleden benoemd voor HattemCentraal: Marco Maasen en Herman Karssen. Beide brengen een sterke betrokkenheid en een duidelijke...

Studenten Journalistiek doen publieksonderzoek Diversiteit

De journalistiek-studenten van Hogeschool Windesheim Zwolle, Daniëlle Pathuis, Iris Bosman, Anthe van Leeuwestijn, Just Hassink en Cris Leuvelink, hebben de afgelopen periode producties gemaakt...

Stevige conclusies Stentor na onderzoek beloften coalitieakkoord

In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2026 heeft de Stentor gekeken wat er terechtkwam van vier belangrijke beloften uit het Hattemse coalitieakkoord ‘Inspireren,...

Hattem belangrijke broedplaats gierzwaluw

In Hattem voelt de gierzwaluw zich steeds meer thuis. In 2025 zijn 224 bezette nestplaatsen vastgesteld, goed voor een geschatte populatie van 200 tot...

Gemeenteraad stemt in met bestemmingsplan ’t Veen

De gemeenteraad van Hattem heeft op 15 december het Chw-bestemmingsplan ’t Veen vastgesteld. Daarmee is een mijlpaal bereikt in het omzetten van het huidige...

Gemeenteraad stemt niet in met voorkeursrecht Hattem Noordwest

De gemeenteraad heeft 15 december tijdens de raadsvergadering besloten het voorlopige voorkeursrecht voor het gebied Hattem Noordwest niet te bekrachtigen. Daarmee vervalt het voorkeursrecht...

Christiaan de Haan benoemd als vierde commissielid CDA

Tijdens de raadsvergadering van 15 december wordt een nieuw CDA-commissielid benoemd: Christiaan de Haan. Na Sophia Sanders, Judith van Duinen en Alco Dekker is...

College vraagt n.a.v. motie ‘gewortelde kinderen’ om regeling met perspectief

Op 6 juli diende de gemeenteraad een motie in. Het ging om een verblijfsvergunning voor de zogenaamde ‘gewortelde’ kinderen en verbetering van de procedures...

Stichting VluchtelingenContact Hattem zoekt coördinator

Stichting VluchtelingenContact Hattem (VCH) zoekt een coördinator die wil bijdragen aan de integratie van statushouders in Hattem en het vrijwilligerswerk wil coördineren. De functie...

Vuurwerkshow markeert afscheid van vuurwerk

Bij tuincentrum van Jan Souman in Hattem werd zaterdag 13 december een grote vuurwerkshow gehouden, mogelijk de laatste in verband met het naderende verbod...

HattemAgenda