Is de website van jouw bedrijf populair genoeg?

Partnerbijdrage Dit is een commerciële partnerbijdrage

Je hebt een bedrijf en dat wil je ook graag op het internet promoten. Dus investeer je in een mooie website waar je vol enthousiasme testen voor schrijft en mooie foto’s voor laat maken. Het kost een flinke hap uit je budget, maar dan heb je ook wat. Vol trots laat je de website zien aan familie en vrienden. En zowaar, het levert ook nog extra opdrachten of bestellingen op. Maar na verloop van tijd verslapt de aandacht. Je komt er ineens achter dat het al half maart is en op jouw homepage staat nog steeds ‘wij wensen u alle goeds voor het nieuwe jaar’. Oeps…

Een goede website is een actuele website
Het is heel belangrijk om je website actueel te houden. Niet alleen bezoekers valt het op als een website lang niet is geactualiseerd, ook zoekmachines zien het. En dat laatste zorgt ervoor dat jouw website steeds verder wegzakt in de lijst van zoekresultaten als iemand zoektermen invoert die relevant zijn voor jouw bedrijf. Op die manier doet je website niets meer voor de online marketing van je bedrijf. Dat dure hostingpakket waar je elke maand voor betaalt brengt op deze manier zijn geld bij lange na niet op. Het is dus tijd voor actie.

Actuele content
Het is heel belangrijk om regelmatig updates te plaatsen op je website. De term contentbeheer is je vast wel bekend. Een website die regelmatig wordt geüpdatet scoort veel beter bij de zoekmachines. Het kan lastig zijn om regelmatig nieuwe content te plaatsen. Als je producten verkoopt dan heb je wellicht niet elke paar weken nieuwe producten die je kunt toevoegen. En als je een hoveniersbedrijf hebt dan veranderen de diensten die je aanbiedt wellicht niet of nauwelijks. Maar je kunt wel degelijk nieuwe content op je website plaatsen. Dat doe je in de vorm van blogs. Die kunnen gaan over allerlei onderwerpen die te maken hebben met jouw werk. Een productbeschrijving, een verslag van een project dat je hebt gedaan, of een actueel onderwerp dat raakvlakken heeft met jouw werkgebied.

Zelf schrijven of uitbesteden
Niet iedereen schudt de blogs over zijn bedrijf of over relevante onderwerpen zomaar uit zijn mouw. Zeker niet als er ook nog bepaalde zoektermen in moeten worden verwerkt om de blogs aantrekkelijk te maken voor de vindbaarheid van de website. Je kunt hier een AI tool voor gebruiken, maar bedenk dat je lang niet de enige bent. Zoekmachines zijn ook niet van gisteren en herkennen teksten die door de computer zijn gegenereerd. Ze markeren ze als spam en weg is de kans op een hogere ranking in hun algoritme. Als schrijven niet jouw ding is, dan kun je hiervoor een content management bureau inschakelen zoals Crossphase. Zij doen indien nodig onderzoek naar de meest relevante zoekwoorden en verwerken die in blogs voor jouw website die wel doen wat ze moeten doen.

Partnerbijdrage Dit was een commerciële partnerbijdrage

Het laatste nieuws

Hattem Actueel – winterslaap

De redactie gaat een paar weken in winterslaap. Op donderdag 8 (10-11 uur) en zaterdag 10 januari (10-12 uur) start het team weer op...

Kerstwens – ‘En een sportief nieuwjaar’

Namens Zwembad de Marke bedanken wij alle Hattemers voor een mooi zwemjaar. Wij wensen iedereen fijne feestdagen en een gezond en sportief nieuwjaar. Lisette...

Kerstwens – ‘En een gevuld nieuw jaar’

'Wij wensen jullie fijne feestdagen en een goed 2026. Moge het nieuwe jaar gevuld zijn met een goede gezondheid, veel liefde en een mooi...

Kerstwens – ‘Wij vonden dat speciale plekje’

Virginie Lombe-Kroes stuurde namens Belevingstuin Petralien deze kerstwens en ze schreef er expliciet bij: 'Wil je iedereen bedanken omdat we samen deze plek hebben...

Kerstwens – ‘Alles wat wenselijk is’

Fanfarekorps Ons Genoegen wenst iedereen fijne kerstdagen, een goede jaarwisseling en alles wat wenselijk is voor 2026.

Kerstwens – ‘Verbinden’

Beste luisteraars, kijkers, nieuwslezers en volgers, Wij willen u hartelijk bedanken voor uw trouw en betrokkenheid in het afgelopen jaar. Dankzij u konden we...

Kerstdroom – ‘Samen verder gaan’

'Mijn kerstdroom: In 2026 worden in Hattem alle leerhuisachtige activiteiten op het gebied van geloof, zingeving en maatschappij van welke organisatie dan ook (leerhuis...

Kerstgedachte – ‘De warmte vinden, groot en klein’

Zon van het Licht In donkere dagen, kort en koud, Bloeit een gedachte, goud en oud. Niet met zomerse pracht en praal, Maar een kerstbelofte, speciaal. De zonnebloem, die...

Kerstwens – ‘De macht van het kleine’

'Afgelopen weekend mocht ik de baspartij meezingen tijdens drie uitvoeringen van de Volkskerstzang in theater de Spiegel in Zwolle. Het thema was De macht...

Kerstgedachte – ‘Gastvrijheid is een keuze’

‘Met kerst staan we stil. Bij wat was, bij wat is, en bij wat we hopen dat komen mag. We leven in een tijd...

Kerstgedachte – ‘Nabijheid maakt betrokken’

'Rond de kerst zien we het landschap om ons heen tot rust komen. Minder geluid, minder beweging, meer ruimte om te zijn. Wij wonen...

Kerstgedachte – ‘Laat het feest zijn’

'Vaak kunnen kinderliedjes heel raak zijn. Het kinderlied Laat het kerst zijn vat voor mij het kerstfeest zo mooi samen: Zo lang de kerstboom staat Weet...

HattemAgenda