Vanaf 10 juni ontvangen inwoners van gemeente Hattem maximaal één keer per week een e-mail van Overheid.nl met daarin bekendmakingen van de overheid. Het gaat om inwoners die 25 jaar en ouder zijn en die een e-mailadres hebben opgegeven in MijnOverheid.
De bekendmakingen onder de naam Berichten uit uw Buurt gaan over vergunningen, werkzaamheden en andere lokale aankondigingen die zich afspelen binnen een bepaalde straal van het woonadres van de ontvanger.
Het doel van deze nieuwe dienst is om mensen actiever te informeren over besluiten van de overheid die direct invloed hebben op hun leefomgeving. Ook wordt het duidelijker hoe inwoners inspraak krijgen of bezwaar kunnen indienen.
Aanpassen berichtgeving
Iemand die het e-mailbericht ontvangt kan deze aanpassen door in te loggen op de website van MijnOverheid. Hier kun je instellen hoe vaak je de mail wil ontvangen en hoe groot het gebied is waar de bekendmakingen over gaan. Afmelden kan ook via MijnOverheid.
Berichten over uw Buurt bestaat al enige tijd op Overheid.nl als e-mailservice. Gebruikers kunnen hier zelf aangeven voor welk adres ze de bekendmakingen willen ontvangen. Het verschil tussen beiden is dat MijnOverheid alleen de bekendmakingen rondom het eigen woonadres laat zien.
Welkomstmail
De nieuwe dienst start met het versturen van een welkomstmail. In deze welkomstmail staat duidelijk uitgelegd wat je kan verwachten, op welke wijze de e-mailberichten zijn aan te passen en hoe het afmelden werkt. In de welkomstmail staat ook een verwijzing naar een speciale informatiepagina op Overheid.nl met meer informatie over Berichten over uw Buurt.