Verzendtips voor online winkels

Aangezien verzending één van de grootste kostenposten is voor een e-commerce bedrijf, is het belangrijk om het vanaf het begin goed te doen. Verzendfouten zijn niet alleen vervelend voor klanten, maar ze kunnen ook aanzienlijke financiële gevolgen hebben voor een bedrijf. Uit een onderzoek van DHL is gebleken dat 53% van de online shoppers een bestelling zou afbreken als de verzendkosten niet duidelijk vooraf zichtbaar waren. Hier zijn een paar tips voor het verzenden van pakketten naar klanten.

Vind de juiste verzendpartner
Online retailers maken gebruik van verschillende verzenddiensten, en het is belangrijk om de juiste verzendpartner voor het bedrijf te vinden. Misschien wil je ook andere opties onderzoeken, waaronder met bedrijven die pakketten versturen via zee- of luchtvracht. Deze bedrijven verzorgen de logistiek en de verkoop voor een groot aantal verzendbedrijven, waaronder UPS. Je kunt ook Als je internationaal verzendt, zorg er dan voor dat je een betrouwbare dienst gebruikt die gemachtigd is om te verzenden naar de specifieke landen waarop je je richt. Als je in Nederland verzend kun je natuurlijk gebruik maken van de meest bekende pakketdiensten als Hermes, PostNL of bijvoorbeeld DHL. Ook hier is het van belang om de kosten per provider te overwegen, dit kan nogal verschillen.

Communiceer met klanten en wees transparant over de verzendkosten
Verzendkosten kunnen een grote hindernis zijn voor online shoppers, dus het is belangrijk om duidelijk met de klanten te communiceren over de kosten en eventuele vertragingen in het proces. Als je dat nog niet doet, zorg er dan voor dat je de verzendkosten voor elk artikel duidelijk weergeeft en houd klanten op de hoogte van eventuele vertragingen bij de verzending. Denk eraan dat je gratis of met korting kunt verzenden voor klanten die een bepaald bedrag uitgeven. Je kunt ook gratis of met korting verzenden voor klanten die meerdere artikelen kopen. Zorg ook dat de producten goed verpakt zijn, dit kun je doen door middel van dozen op maat van de dozencentrale.

Diversifieer de leveringsopties
Afhankelijk van het product en klantenbestand, kun je overwegen om andere verzendopties toe te voegen zoals-daagse verzending of verzending op dezelfde dag. Als je bijvoorbeeld kaarsen verkoopt en een klant hoopt het geschenk voor een bepaalde datum te ontvangen, kun je tegen een meerprijs verzending binnen een dag aanbieden.

Laat een reactie achter

Plaats alstublieft uw reactie
Vul je naam in