Hoe trek je als ondernemer in Hattem meer aandacht?

Je hebt wellicht een prachtig bedrijfspand in Hattem, of ergens daar in de omgeving, en natuurlijk ben je daar hartstikke trots op. Je bedrijfspand gebruik je in de eerste plaats voor het verrichten van ondernemersactiviteiten, het ontvangen van klanten en ga zo maar verder.

Maar staat je bedrijfspand ook op een aantrekkelijke locatie en lopen, fietsen, of rijden er dagelijks honderden, zo niet duizenden mensen, langs? Dan is het fijn dat je de aandacht op een positieve manier kunt trekken, want dat is goed voor je onderneming. Maar hoe bewerkstellig je dit dan?

Een schoon bedrijfspand trekt de aandacht
Mensen krijgen na enkele seconden al een blijvende indruk van iets of iemand. Als je bij een sollicitatiegesprek bijvoorbeeld geen goede hand geeft, of iemand niet in de ogen kijkt, dan scoor je daar over het algemeen direct minpunten mee. Dit doen mensen niet expres, maar zo werken onze hersenen nu eenmaal.

Maar de eerste indruk is niet alleen belangrijk bij mensen, maar ook bij gebouwen. Een mooie gevel geeft een goede indruk en een smerige gevel geeft direct een slechte indruk. Trek dus positieve aandacht met je bedrijfspand en laat je gevel reinigen door de experts van Prova.

Gebruik spandoeken
In Nederland heerst doorgaans de ‘doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg’ -mentaliteit. Natuurlijk is het niet altijd handig om overdreven te doen, maar tegelijkertijd wil je ook geen grijze muis zijn. Zeker niet als ondernemer, want je moet tegenwoordig concurreren met miljoenen andere ondernemers. Durf daarom out of the box te denken als ondernemer en gebruik bijvoorbeeld spandoeken. De meeste bedrijfspanden hebben daar wel een mooi stuk muur voor.

Spandoeken brengen verschillende voordelen met zich mee. Aan de ene kant kun je er veel tekst op kwijt en anderzijds kun je hem zelf vormgeven. Daarnaast is het een goedkope manier van reclame maken en je kunt de spandoek ook weer gemakkelijk weghalen wanneer je er genoeg van hebt. Spandoeken zijn bijvoorbeeld handig voor tijdelijke acties.

Ga voor verlichte reclame
Als je het groots wilt aanpakken en voldoende geld om te investeren hebt, dan kun je ook voor andere gevelreclame gaan. Je kunt bijvoorbeeld voor lichtgevende belettering gaan. Dit is ideaal voor de wintertijden, want dan wordt het snel donker in Nederland.

Je reclame valt met verlichte letters nog meer op in het straatbeeld, want vrijwel niks anders is dan zichtbaar. Verlichte reclame is daarnaast ook praktisch voor klanten, partners en andere bezoekers die niet precies weten waar jouw bedrijfspand staat.

Conclusie
Je bedrijfspand gebruik je voornamelijk voor je core business, maar natuurlijk ook om nieuwe klanten te trekken en je zichtbaarheid te vergroten. Je weet nu ongetwijfeld hoe je de aandacht kunt trekken!

2 REACTIES

  1. Maar als kleine ondernemer zonder personeel is het te duur om reclame te maken en zijn er zoveel regels dat er amper reclame gemaakt kan worden om überhaupt te bestaan.

Laat een reactie achter

Plaats alstublieft uw reactie
Vul je naam in