Patrick van der Kolk is ruim 30 jaar slager. In de Boni supermarkt in Hattem oefent hij zijn vak uit en bedient de klanten op hun wensen. Uniek, want supermarktketens maken meestal gebruik van voorverpakt vlees uit grote industriële slagerijen.
Naast het werkelijke slagersvak is vooral het contact met de klant belangrijk: aanvoelen wat de klant wil en waar mogelijk een toepasselijk advies meegeven past helemaal bij Patrick.
Automatisering
De ambachtelijk slager ontkomt niet aan een gedeeltelijke automatisering van zijn werkzaamheden. Patrick heeft verschillende vernieuwingen in zijn slagerij aangebracht om nog beter in te spelen op de wensen van de klanten.
Inspelen op de vraag van de klant
Door het jaar heen lukt het Patrick om zijn assortiment aan te passen aan het seizoen en de bijbehorende vraag van de klant: BBQ-pakketten rondom de zomervakantie en kalkoenvlees rond de kerstdagen. Klanten tevreden houden is het motto van Patrick.
In de serie “Hattemer, wat doe je voor de kost” bezocht RTV Hattem Patrick van der Kolk in zijn slagerij in de Boni en maakte daar onderstaande reportage.