Kijk live TV Hattem   |    Luister live Radio Hattem
    Vragen/opmerkingen/nieuws insturen? Mail de redactie
Facebook | Twitter | Youtube | RSS
Vriend worden?



Klik hier



























   06-02-2018 - Hanzesteden Marketing wint Netwerk Citymarketing Award 2018  

Tijdens het jaarlijkse congres wordt de Netwerk Citymarketing Award uitgereikt aan de meest succesvolle en bijzondere case in de citymarketingbranche en Hanzesteden Marketing is de winnaar van 2018.

Zowel de vakkundige jury als het publiek heeft Hanzesteden Marketing verkozen boven de inzendingen van Gemeente Den Haag en Utrecht Marketing.

Jury en publiek hebben gekozen voor Hanzesteden Marketing om de bijzondere manier van samenwerking tussen Hanzesteden Marketing, lokale citymarketingorganisaties, regiomarketingorganisatie en NBTC Holland Marketing.

Voorzitter van het zeskoppige juryteam Erik Braun: "Voor buitenstaanders lijkt het logisch de rijke historie van de Hanze te gebruiken, maar het in praktijk brengen met zoveel partners is een uitdaging. De jury was tevens zeer blij dat de nadruk is gelegd op de beleving van de Hanzesteden. Na een pittige discussie is er toch unaniem gekozen voor het concept van Hanzesteden Marketing."

Internationale Hanzestedenlijn
Sinds een jaar zet NBTC Holland Marketing in samenwerking met Hanzesteden Marketing de negen Hanzesteden op de kaart voor internationale bezoekers. De Hanzestedenlijn is onderdeel van de HollandCity-strategie waarmee NBTC de komende jaren inzet op spreiding van het groeiend aantal internationale bezoekers. “Het is mooi om te zien hoe Hanzesteden Marketing in samenwerking met de lokale bureaus de Hanzesteden onder de aandacht brengt. De eerste stap is gezet om de Hanzestedenlijn als cultuurhistorische bestemming internationaal op de kaart te zetten, we zien dat met name Duitsers en Belgen steeds meer richting de Hanzesteden trekken. Komende jaren zullen er nog diverse campagnes volgen,” aldus Jacqueline Lijs, projectmanager Hanzestedenlijn NBTC.

Geheim van de 'Hanzesteden smid'
“Het geheim van de smid is simpel; op basis van een sterk, historisch verankerd iconisch thema als de Hanze vermarkten we ons”, aldus Elizabeth Stoit van Hanzesteden Marketing. “Dat doen we als Hanzesteden Marketing niet alleen, maar samen met de lokale citymarketingorganisaties èn de regiomarketingorganisaties. Daarbij wordt aan de ene kant gebruik gemaakt van het netwerk van landelijke organisaties op gebied van marketing en aan de andere kant wordt gebruik gemaakt van het netwerk van de lokale citymarketingorganisaties. We focussen niet alleen op de marketingcommunicatie, maar belichten we het hele marketingpakket op basis van de visitor journey, waardoor de aanpak breder is dan de vrijetijdseconomie. Hierbij zorgt de verbinding tussen innovatief productaanbod in combinatie met marketingcommunicatie voor een optimale Hanzebeleving. Juist die pragmatische samenwerking zorgt voor een effectieve, kwalitatieve, maar vooral gedragen campagne met verrassende resultaten. ”

Hanzesteden verbonden door het water
Hanzesteden zijn in de middeleeuwen ontstaan uit de behoefte om de binnenlandse handel te beschermen en uit te breiden. De Hanzesteden vormen vandaag de dag door hun authentieke karakter en hun (culturele) historie een aantrekkelijke en onderscheidende bestemming. De Hanze is door haar belang voor de culturele identiteit van Europa benoemd tot één van de 33 Culturele Routes van Europa.

Negen Hanzesteden
In Oost Nederland zijn negen Hanzesteden door het water verbonden: Doesburg, Zutphen, Deventer, Hattem, Zwolle, Hasselt, Kampen, Elburg en Harderwijk. Iedere stad heeft een eigen identiteit en positionering, in een historisch decor en met eigentijdse conceptstores, foodmarkets en festivals.

Meer info: www.visithanzesteden.nl



Er zijn bij dit bericht nog geen reacties geplaatst!

Klik hier om een reactie te plaatsen:


Klik hier.

26-05-2018: 'De Bovenstreek’ pakt uit met Schaapscheerdersfeest & BoerderijFair

Boerderijmuseum ’de Bovenstreek’ aan de Bovenstraatweg 10a in Oldebroek staat zaterdag 26 mei van 10.00 tot 16.00 uur in het teken van het jaarlijkse schaapscheerdersfeest, een (brocante)markt, BoerderijFair, kinderactiviteiten en lekkere hapjes uit oma’s keuken. De bezoekers kunnen in het museum de exposities van tekenaar Rien Poortvliet en preparateur Willem van de Wetering bekijken.

Lees verder >>

26-05-2018: Kunstmarkt Hattem - Een wereld van kunst

Tijdens Kunstmarkt Hattem op zaterdag 26 mei voorziet Rond Uit Hattem de fraaie historische binnenstad van Hattem wederom van allerlei vormen van kunst.

Lees verder >>

27-05-2018: Jubileumoptreden bij Theeschenkerij Oldeniel

Deze maand bestaat theeschenkerij Oldeniel 25 jaar en dat gaat gevierd worden op zondag 27 mei. Je bent natuurlijk de hele dag welkom, maar 's middags verzorgt "Walk'n The Line" een semi-akoestisch optreden. De band bestaat uit een viertal ervaren muzikanten uit de regio en zij brengen een ode aan Johnny Cash. Een overzicht van 50 jaar muziek van de 'man in black' -zoals hij ook wel werd genoemd- wordt door hen ten gehore gebracht.

Lees verder >>

Alle komende evenementen


spec voor alle HATTEMERS (E. van Riessen)
Verkiezingavond (R. Hofman)
Tentoonstelling Stadhuis Hattem (Beeldhouwersgilde Hattem e.o.)
Piet Hein (Marielle Karssing)
Concert Jubilate Deo in de Grote of Andreas kerk (leonie jonker)
DIABETES CAFÉ (Janny Boeve tel. 0652103426)
Gezocht: 8.000 inwoners. (Bé Oosterveen)
De Marke (Dini de Rijcke)
Vrije plek EHBO-cursus start 21 mei (Maasen EHBO)
Radio en TV Hattem op Curacao werkt niet.. (Familie Van Den Berg)
...