Kijk live TV Hattem   |    Luister live Radio Hattem
    Vragen/opmerkingen/nieuws insturen? Mail de redactie
Facebook | Twitter | Youtube | RSS
Vriend worden?



Klik hier



































   06-02-2018 - Hanzesteden Marketing wint Netwerk Citymarketing Award 2018  

Tijdens het jaarlijkse congres wordt de Netwerk Citymarketing Award uitgereikt aan de meest succesvolle en bijzondere case in de citymarketingbranche en Hanzesteden Marketing is de winnaar van 2018.

Zowel de vakkundige jury als het publiek heeft Hanzesteden Marketing verkozen boven de inzendingen van Gemeente Den Haag en Utrecht Marketing.

Jury en publiek hebben gekozen voor Hanzesteden Marketing om de bijzondere manier van samenwerking tussen Hanzesteden Marketing, lokale citymarketingorganisaties, regiomarketingorganisatie en NBTC Holland Marketing.

Voorzitter van het zeskoppige juryteam Erik Braun: "Voor buitenstaanders lijkt het logisch de rijke historie van de Hanze te gebruiken, maar het in praktijk brengen met zoveel partners is een uitdaging. De jury was tevens zeer blij dat de nadruk is gelegd op de beleving van de Hanzesteden. Na een pittige discussie is er toch unaniem gekozen voor het concept van Hanzesteden Marketing."

Internationale Hanzestedenlijn
Sinds een jaar zet NBTC Holland Marketing in samenwerking met Hanzesteden Marketing de negen Hanzesteden op de kaart voor internationale bezoekers. De Hanzestedenlijn is onderdeel van de HollandCity-strategie waarmee NBTC de komende jaren inzet op spreiding van het groeiend aantal internationale bezoekers. “Het is mooi om te zien hoe Hanzesteden Marketing in samenwerking met de lokale bureaus de Hanzesteden onder de aandacht brengt. De eerste stap is gezet om de Hanzestedenlijn als cultuurhistorische bestemming internationaal op de kaart te zetten, we zien dat met name Duitsers en Belgen steeds meer richting de Hanzesteden trekken. Komende jaren zullen er nog diverse campagnes volgen,” aldus Jacqueline Lijs, projectmanager Hanzestedenlijn NBTC.

Geheim van de 'Hanzesteden smid'
“Het geheim van de smid is simpel; op basis van een sterk, historisch verankerd iconisch thema als de Hanze vermarkten we ons”, aldus Elizabeth Stoit van Hanzesteden Marketing. “Dat doen we als Hanzesteden Marketing niet alleen, maar samen met de lokale citymarketingorganisaties èn de regiomarketingorganisaties. Daarbij wordt aan de ene kant gebruik gemaakt van het netwerk van landelijke organisaties op gebied van marketing en aan de andere kant wordt gebruik gemaakt van het netwerk van de lokale citymarketingorganisaties. We focussen niet alleen op de marketingcommunicatie, maar belichten we het hele marketingpakket op basis van de visitor journey, waardoor de aanpak breder is dan de vrijetijdseconomie. Hierbij zorgt de verbinding tussen innovatief productaanbod in combinatie met marketingcommunicatie voor een optimale Hanzebeleving. Juist die pragmatische samenwerking zorgt voor een effectieve, kwalitatieve, maar vooral gedragen campagne met verrassende resultaten. ”

Hanzesteden verbonden door het water
Hanzesteden zijn in de middeleeuwen ontstaan uit de behoefte om de binnenlandse handel te beschermen en uit te breiden. De Hanzesteden vormen vandaag de dag door hun authentieke karakter en hun (culturele) historie een aantrekkelijke en onderscheidende bestemming. De Hanze is door haar belang voor de culturele identiteit van Europa benoemd tot één van de 33 Culturele Routes van Europa.

Negen Hanzesteden
In Oost Nederland zijn negen Hanzesteden door het water verbonden: Doesburg, Zutphen, Deventer, Hattem, Zwolle, Hasselt, Kampen, Elburg en Harderwijk. Iedere stad heeft een eigen identiteit en positionering, in een historisch decor en met eigentijdse conceptstores, foodmarkets en festivals.

Meer info: www.visithanzesteden.nl



Er zijn bij dit bericht nog geen reacties geplaatst!

Klik hier om een reactie te plaatsen:


Klik hier.

22-02-2018: Benefietconcert Unicef' Meer dan een deken'

Met veel plezier nodigt Unicef Zwolle u uit voor een speciaal benefietconcert. Zo’n 140 jonge vocalisten en orkestleden zetten hun muzikale talent in voor kinderen in oorlogsgebieden. Meander Vocaal, het schoolkoor van het Meander College, en het Jeugdsymfonieorkest de Vuurvogel verzorgen samen dit benefietconcert. Het concert wordt gehouden in de Plantagekerk in Zwolle op donderdag 22 februari om 20.00 uur. De opbrengst van de kaartverkoop gaat naar Unicefs speciale winteractie 'Meer dan een deken'

Lees verder >>

24-02-2018: Elektronica Vlooienmarkt

Zaterdag 24 februari organiseert de afdeling Noord Oost Veluwe van de VERON (Vereniging voor Experimenteel Radio-onderzoek Nederland) voor de 22e keer haar Elektronica Vlooienmarkt. Deze wordt gehouden in de meer dan 1000 vierkante meter grote sporthal van MFC Aperloo in 't Harde waar ruim 220 meter aan kramen opgesteld zal staan. Op deze Elektronica Vlooienmarkt worden nieuwe of gebruikte spullen aangeboden door standhouders uit Nederland, Duitsland en België. Er is een groot aanbod van spullen die op de een of andere manier met elektronica te maken hebben.

Lees verder >>

24-02-2018: Sprokkelmarkt bij Boerderijmuseum Oldebroek

Het programma van de zaterdag 24 februari te houden Sprokkelmarkt bij het Boerderijmuseum aan de Bovenstraatweg 10a in Oldebroek belooft veel goeds. Bezoekers krijgen tussen 10.00 en 16.00 uur een aantal zeer gevarieerde activiteiten voorgeschoteld. Van ’Heel Oldebroek bakt’ en bijzondere gerechten tot een heus treintje voor de kinderen, pannenkoeken bakken en ezeltjes van de kinderboerderij.

Lees verder >>

Alle komende evenementen


Tentoonstelling Stadhuis Hattem (Beeldhouwersgilde Hattem e.o.)
Piet Hein (Marielle Karssing)
Concert Jubilate Deo in de Grote of Andreas kerk (leonie jonker)
DIABETES CAFÉ (Janny Boeve tel. 0652103426)
Gezocht: 8.000 inwoners. (Bé Oosterveen)
De Marke (Dini de Rijcke)
Vrije plek EHBO-cursus start 21 mei (Maasen EHBO)
Radio en TV Hattem op Curacao werkt niet.. (Familie Van Den Berg)
Resultaat ZOA-collecte in Hattem (Jannie van Gelder-Boeve)
www.actief4weduwe.nl online (www.actief4weduwe.nl)
...